Mediul

  • Principiul 7: companiile ar trebuie să promoveze o abordare preventivă a provocărilor mediului înconjurător;
  • Principiul 8: asumarea inițiativelor pentru promovarea unei responsabilități solide față de mediu; și
  • Principiul 9: încurajarea dezvoltării și promovării tehnologiilor prietenoase cu mediul.

Principiile despre mediu ale Global Compact oferă un punct de intrare companiilor pentru a se ocupa de preocupările cheie în materie de protecția mediului. În special, principiile direcționează activitatea în domenii precum cercetare, inovație, cooperare, educație și autoreglementare, care pot să se ocupe în mod pozitiv de degradarea semnificativă a mediului înconjurător și de stricăciunile aduse sistemelor planetei de susținere a vieții, provocate de activitatea umană.

Cele trei principii de mediu sunt extrase din Declarația Principiilor și a unui Plan Internațional de Activitate (Agenda 21) care a reieșit de la Conferința ONU de Mediu și Dezvoltare (Summit-ul Pământului), ținut la Rio de Janeiro în 1992. Capitolul 30 din Agenda 21 a identificat faptul că politicile și operațiunile de business și industriale pot juca un rol major în reducerea impactului asupra resurselor și a mediului. În special, companiile pot contribui prin promovarea unui ciclu de producție mai curat și prin antreprenoriat responsabil.

Grija pentru climat

“Caring for Climate” este o platformă de acțiune complementară și voluntară pentru participanții la UN Global Compact care caută să demonstreze leadership în problema schimbării climatice. Ea oferă un cadru pentru liderii de business care vor să propună soluții practice și să ajute la conturarea politicii publice dar și a atitudinilor publice.

Acei CEO care sprijină declarația sunt pregătiți să stabilească scopuri, să dezvolte și să extindă strategii și practici și să dezvăluie în mod public cantitatea de emisii, ca parte a transparenței în cadrul UNGC, prin CoP.

Pentru mai multe informații, vezi broșura Caring for Climate, sau vizitează Global Compact aici, acolo vezi găsi documentele de bază, ghiduri și informații despre oportunități de implicare. De asemenea, poți consulta planul de activități Caring for Climate 2010 – 2012.

CEO Water Mandate

Lansat în iulie 2007, CEO Water Mandate este o inițiativă public-privată menită să ajute companiile în dezvoltarea, implementarea și dezvăluirea politicilor și practicilor legate de folosirea sustenabilă a apei.

The CEO Water Mandate recunoaște că sectorul de business, prin producția de bunuri și servicii, are impact asupra resurselor de apă. Acei CEO care adoptă acest mandat sunt conștienți că, pentru a opera într-un mod mai sustenabil și pentru a contribui la viziunea UNGC și la îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului, ei au o responsabilitate în a face din managementul resurselor de apă o prioritate și să lucreze împreună cu guvernele.

The CEO Water Mandate acoperă șase elemente: Operațiuni directe; Lanțul de aprovizionare și Managementul bazinelor hidrografice; Acțiunea colectivă; Politica publică; Implicarea comunității; și Transparența.

Pentru mai multe informații, vezi The CEO Water Mandate.

Pentru mai multe informații și pentru ghiduri în tematicile de mediu, vizitați următoarele:

Strategia de administrare a mediului

Pentru a ajuta companiile să se pregătească pentru provocările tot mai mari și pentru a accentua cele trei principii de bază de mediu ale UNGC, Biroul UNGC a adus laolaltă un grup de participanți dedicați și – în parteneriat Universitatea Duke – a dezvoltat, în perioada 2009-2010, Strategie de administrare a mediului avansată și resurse legate de aceasta (sub forma unui site și a unui CD-ROM).

Strategia de administrare a mediului a fost creată pentru a ajuta companiile – la cel mai înalt nivel al organizației – să dezvolte o strategie cuprinzătoare. Un lucru important este că ea recunoaște legăturile tot mai strânse dintre diverse problematici de mediu și conexiunile lor cu prioritățile sociale și de dezvoltare. De asemenea, Strategia de administrare a mediului cuprinde și stimulează inițiativele Caring for Climate și CEO Water Mandate ale UNGC.

Pentru mai multe informații, click aici, sau contactați-o pe Lila Karbassi la karbassi@un.org.

Noutăți


Companiile producătoare de tutun vor fi eliminate din rețeaua UN Global Compact
Companiile participante a căror activitate implică fabricarea sau producerea de produse din tutun vor fi eliminate de la data de 15 octombrie 2017, anunță United Nation Global Compact ca urmare a actualizării politicii de integritate. Citește mai mult...

Global Compact Network România își schimbă Comitetul Director. Costinela Drăgan devine noul președinte.
Începând cu luna iulie 2017, Costinela Drăgan, Sustainability&Communications Manager al KMG International (Grupul Rompetrol), devine noul președinte al Global Compact Network România (GCNRo), cea mai importantă inițiativă de dezvoltare durabilă din România. Citește mai mult...

România are de recuperat un deficit istoric de absolvenţi de învăţământ superior
Ponderea absolvenţilor de învăţământ superior în totalul populaţiei active este (în 2016), în România, cea mai scăzută din Uniunea Europeană: 15,1%, în timp ce media UE este de 27,2%, se arată în cel mai recent infografic publicat de Monitorul Social, proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România. Citește mai mult...

Ești tu următorul pionier SDG?
UN Global Compact a început căutarea de noi pionieri în rândul liderilor de afaceri care iau măsuri pentru a susține Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDG). Citește mai mult...

UN Global Compact lansează Instrumentul de Analiză a Diferenței de Gen
UN Global Compact a lansat Instrumentul de Analiză a Diferenței de Gen, o platformă online care ajută companiile să identifice punctele forte, lacunele și oportunitățile de îmbunătățire a egalității de gen și abilitarea femeilor la locul de muncă, în cadrul piețelor economice și a comunităților pe care le deservesc. Citește mai mult...