Afaceri pentru dezvoltare

UN Global Compact cere companiilor să:

1. Internalizeze cele 10 principii în strategiile și operațiunile lor de business și

2. Să acționeze și să se angajeze în parteneriate pentru a promova scopurile largi ale ONU, cum ar fi Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului (MDG).

Global Compact este un cadru pentru companiile care vor să-și alinieze operațiunile interne și strategiile cu principiile universale și o platformă pentru companiile care vor să se angajeze în parteneriate de impact și eficiente pentru a promova obiectivele de dezvoltare. Împreună, aceste două obiective complementare constituie modelul întreg de cetățenie corporayivă promovat de Global Compact.

Potrivit studiului “Global Compact Implementation” – prezentat în Annual Review of the Global Compact – majoritatea participanților Global Compact intră în parteneriate. 75% dintre respondenți au spus că au intrat în diverse tipuri de parteneriate cu stakeholderii lor – organizații neguvernamentale, sistemul ONU sau guverne – pentru a promova obiectivele de dezvoltare.

Ce sunt parteneriatele pentru dezvoltare?

Conceptul de bază al parteneriatelor este simplu – identificarea unor puncte comune între sectoarele public și privat și combinarea abilităților și experienței sectorului privat cu legitimitatea sectorului și cunoștințele despre subiectele de dezvoltare. Parteneriatele se focalizează pe domeniile multiple în care actorii privați și instituțiile publice se pot angaja în relații din care să beneficieze ambele părți, cum ar fi reducerea sărăciei, educația și dezvoltarea comunitară. Parteneriatele sectoriale eficiente pot face posibilă depășirea provocărilor care sunt prea dificile sau complexe pentru o singură organizație sau un singur sector. Colaborarea poate să ajute companiile și organizațiile să-și atingă mai ușor obiectivele prin activarea, combinarea și capitalizarea unor resurse și capacități suplimentare.

Parteneriatele în afaceri

Companiile află tot mai mult că promovarea obiectelor lor societale generale este un pas necesar pentru a asigura creșterea și stabilitatea operațiunilor lor de business. În multe țări, dedicarea profundă a unei companii în domenii precum dezvoltarea infrastructurii, construirea capacității locale, educația, sănătatea, crearea locurilor de muncă, asistență în caz de dezastre și altele poate fi mai de folos decât filantropia.

Companiile fac parteneriate cu stakeholderii pentru:

  • Îmbunătățirea managementului riscului
  • Creșterea eficienței operaționale
  • Obținerea accesului la cunoștințe și expertiză
  • Îmbunătățirea înțelegerii subiectelor delicate și a soluțiilor sustenabile
  • Îmbunătățirea relațiilor cu stakeholderii
  • O mai bună înțelegere a naturii operațiunilor de business
  • Creșterea eficienței și capacității lanțului de aprovizionare al companiei
  • Îmbunătățirea licenței de operare
  • Contribuirea la construirea piețelor de mâine

Pentru mai multe informații despre parteneriatele cu ONU și rolul lui Global Compact, click aici.

Dezvoltare durabilă

Reducerea pe termen lung a sărăciei în țările în curs de dezvoltare nu se poate petrece fără creștere economică susținută, care necesită un sector de afaceri puternic. În timp ce este responsabilitatea guvernelor să pună fundația creșterii economice pe termen lung, actorii de afaceri – prin investiție, parteneriate, schimb comercial și alte activități – creează locuri de muncă, piețe și bunuri și servicii cu valoare adăugată care le permit țărilor în curs de dezvoltare să profite de globalizarea economică. Deși există o dezbatere susținută despre limitele companiilor în abordarea acestor provocări, nu este nici o îndoială că sectorul privat joacă un rol important.

Cum pot companiile contribui la dezvoltare?
1. Prin activitățile de bază ale companiei
2. Prin investiții sociale și filantropie
3. Prin dialog despre politicile publice și activități de advocacy

Pentru mai multe informații despre rolul companiilor în dezvoltarea durabilă, click aici.

Instrumentul de evaluare a parteneriatelor

Patru organizații ONU – United Nations Development Programme (UNDP), United Nations Insitute for Training and Research (UNITAR), United Nations Office for Partnerships și Global Compact Office – și-au unit forțele pentru a dezvolta un instrument simplu pentru a îmbunătăți impactul și durabilitatea parteneriatelor ONU – companii. Rezultatul acestui proces este Instrumentul de evaluare a parteneriatelor (IEP) – un instrument simplu interactiv, care oferă un mod de a întreține parteneriate de calitate și eficiente între ONU și companii și a fost creat pentru a identifica și defini mai concret factorii proiectelor de parteneriat care afectează impactul și durabilitatea proiectelor. Instrumentul conduce utilizatorul printr-un chestionar simplu pas cu pas, evaluând valoarea așteptată a unui parteneriat și identifică moduri în care pot fi îmbunătățite activitățile viitoare ale parteneriatului. Poate fi folosit pentru a evalua nivelul de pregătire, pentru a identifica oportunități pentru ajustare timpurie și pentru poziționarea în vederea implementării unui proiect de succes.

Pentru mai multe informații despre instrument și proiect, descărcați publicația “Enhancing Partnership Value: The Partnership Assessment Tool” și vizitați site-ul Global Compact aici. Pentru a comanda o copie a instrumentului, contactați globalcompact@un.org.

Materiale ghid

Global Compact oferp mai multe materiale și publicații de tip ghid care pot fi găsite aici. De asemenea, pentru a vedea cum pot contribui companiile le dezvoltarea durabilă prin parteneriate, citiți informațiile relevante de aici.

Noutăți


Companiile producătoare de tutun vor fi eliminate din rețeaua UN Global Compact
Companiile participante a căror activitate implică fabricarea sau producerea de produse din tutun vor fi eliminate de la data de 15 octombrie 2017, anunță United Nation Global Compact ca urmare a actualizării politicii de integritate. Citește mai mult...

Global Compact Network România își schimbă Comitetul Director. Costinela Drăgan devine noul președinte.
Începând cu luna iulie 2017, Costinela Drăgan, Sustainability&Communications Manager al KMG International (Grupul Rompetrol), devine noul președinte al Global Compact Network România (GCNRo), cea mai importantă inițiativă de dezvoltare durabilă din România. Citește mai mult...

România are de recuperat un deficit istoric de absolvenţi de învăţământ superior
Ponderea absolvenţilor de învăţământ superior în totalul populaţiei active este (în 2016), în România, cea mai scăzută din Uniunea Europeană: 15,1%, în timp ce media UE este de 27,2%, se arată în cel mai recent infografic publicat de Monitorul Social, proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România. Citește mai mult...

Ești tu următorul pionier SDG?
UN Global Compact a început căutarea de noi pionieri în rândul liderilor de afaceri care iau măsuri pentru a susține Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDG). Citește mai mult...

UN Global Compact lansează Instrumentul de Analiză a Diferenței de Gen
UN Global Compact a lansat Instrumentul de Analiză a Diferenței de Gen, o platformă online care ajută companiile să identifice punctele forte, lacunele și oportunitățile de îmbunătățire a egalității de gen și abilitarea femeilor la locul de muncă, în cadrul piețelor economice și a comunităților pe care le deservesc. Citește mai mult...