Educația și piața muncii – oportunități de dezvoltare sustenabilă pentru afacerile din România

În prezent, companiile din România sunt deosebit de bune la transformarea educației de calitate și a pieței locurilor de muncă în contextul creșterii economice în oportunități de afaceri, se arată în raportul publicat de Global Compact Network România în urma workshop-ului “De la Obiective Globale la Afaceri Locale”.

sondaj-SDGs

Majoritatea marilor companii au deja programe de educație de calitate integrate în practicile lor de afaceri, deoarece aduc beneficii directe și indirecte pentru afacerea lor. Cu toate acestea, multe organizații din România au nevoie să revizuiască modul în care înțeleg ce înseamnă condiții de muncă “decente” și să recunoască aptitudinile și competențele dobândite în străinătate, în special de către tineri.

In topul Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă pe care afacerile din România le valorifică în prezent cu succes se mai află:

Politicile publice, sistemele naționale de finanțare (inclusiv fonduri UE) și a sectorului de investiții (bancare, fonduri de dezvoltare etc.), ar trebui să se concentreze în principal pe aceste zone.

În ceea ce privește dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România în următorii cinci ani, oportunitățile sunt oferite de următoarele Obiective de Dezvoltare Durabilă:

În direcția indicată de Obiectivul Global nr. 11: Orașe și comunități sustenabile, până în 2020 se prevede îmbunătățirea orașelor și a comunităților din România în ceea ce privește infrastructura (transport, clădiri, conectarea la energie, apă, canalizare etc.) și serviciile publice (transport public, gestionarea deșeurilor, eficiența energetică, apă, încălzire, canalizare etc). De asemenea, se așteaptă îmbunătățirea politicilor de sănătate și implementarea unei adevărate reforme a sectorului public la nivel local și național, care să vizeaze în special corupția. Mediul de afaceri va trebui să găsească modalități de a transforma aceste aspecte în oportunități de afaceri.

La workshop-ul organizat pe 30.08.2016 au luat parte reprezentanți din companiile participante în rețeaua locală a UN Global Compact, precum Telekom, Raiffeisen Bank, Coca-Cola HBC, Enel, Pirelli, Unilever, OMV Petrom, The CSR Agency, ARTRI, MaiMultVerde, Fundația Mereu Aproape s.a.

Vezi raportul!

Noutăți


Global Compact Network România își schimbă Comitetul Director. Costinela Drăgan devine noul președinte.
Începând cu luna iulie 2017, Costinela Drăgan, Sustainability&Communications Manager al KMG International (Grupul Rompetrol), devine noul președinte al Global Compact Network România (GCNRo), cea mai importantă inițiativă de dezvoltare durabilă din România. Citește mai mult...

România are de recuperat un deficit istoric de absolvenţi de învăţământ superior
Ponderea absolvenţilor de învăţământ superior în totalul populaţiei active este (în 2016), în România, cea mai scăzută din Uniunea Europeană: 15,1%, în timp ce media UE este de 27,2%, se arată în cel mai recent infografic publicat de Monitorul Social, proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România. Citește mai mult...

Ești tu următorul pionier SDG?
UN Global Compact a început căutarea de noi pionieri în rândul liderilor de afaceri care iau măsuri pentru a susține Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDG). Citește mai mult...

UN Global Compact lansează Instrumentul de Analiză a Diferenței de Gen
UN Global Compact a lansat Instrumentul de Analiză a Diferenței de Gen, o platformă online care ajută companiile să identifice punctele forte, lacunele și oportunitățile de îmbunătățire a egalității de gen și abilitarea femeilor la locul de muncă, în cadrul piețelor economice și a comunităților pe care le deservesc. Citește mai mult...

UN Global Compact face apel la liderii de afaceri să prioritizeze egalitatea de gen
De Ziua Internațională a Femeii, UN Global Compact și-a luat angajamentul de a uni comunitatea de afaceri pentru a prioritiza egalitatea de gen. Citește mai mult...